pondělí 30. srpna 2010

Semantik - jednoduchý nástroj pro myšlenkové mapy (mind mapping)

Poměrně nový nástroj pro KDE4 mi dobře slouží pro ztvárnění myšlenek a vztahů mezi nimi. Líbí se mi více než FreeMind, který mi nesedí. Myšlenka má hlavní východisko, ze kterého se větví další myšlenkové motivy. V terminologii myšlenkových map jde o uzel (node). Každý node má potomka - child.


Uzly mohou být barevné, ale mohou být také různého typu - text, tabulka, obrázek a diagram (jeho princip jsem zatím neodhalil). Každý uzel může mít ikonu, která čtenáře zhruba informuje o jeho významu nebo charakteru. Na mapu se lze podívat také stromovým pohledem.
Program načítá soubory z FreeMindu, Vymu a starého KDissertu. Ukládá několik formátů, často ale jen osnovu - v případě OpenDocument Text je to zklamání, ale v případě OpenDocument Presentation je to naopak skvělý podklad pro prezentaci.
Dále lze vytvořit prezentaci v Beameru (LaTeX), HTML, Java applet a další. Bohužel chybí obrázek! Pro uložení tak musíte použít klávesu PrintScreen a poradit si jinak. Program je ale praktický pomocník, pár detailů by chtělo dotáhnout, ale jsem spokojen.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.