čtvrtek 12. srpna 2010

Ukládání a vytváření hesel (klíčenka) - KeepassX


Ten program patří mezi mé každodenní nástroje už několik let. Je to pomocník pro bezpečné ukládání hesel, což oceníte v případě, že už ani nevíte, kam všude se musíte hlásit. Samozřejmě si všechna hesla nemůžete pamatovat. Hrozí pak několik situací, z nichž všechny jsou špatné.

Vytvoření silného hesla

  1. Přestanete vymýšlet silná hesla a začnete používat jedno. Taky jsem to dělal, špatně se toho návyku zbavuje a ještě hůř se člověk zbavuje všech výskytů toho hesla.
  2. Neustále si  necháváte posílat nová hesla. Nepořádek.
  3. Neodhlašujete se, abyste se nemuseli přihlašovat.
Práci strojům. Používám KeepassX, protože mi perfektně vyhovuje. Heslo si můžete uložit společně s kontextovými informacemi - tj. adresou pro přihlášení, samozřejmě přihlašovacím jménem, ale také dalšími, jako je poznámka, datum expirace a tak.
Všechny záznamy lze ukládat do kategorií a pak v nich také vyhledávat. Každá kategorie i záznam může mít svou ikonku.
Bezpečnost je zaručena - heslo můžete vložit do schránky pouhým Ctrl-c, nemusíte ho ani vidět. Program se může po chvilce automaticky uzamčít a zmizet do systémové oblasti. Vstup k heslům je možné chránit "jen" heslem, ale také souborem. Samotná databáze je také děsně šifrovaná, takže bez hesla/klíče se k obsahu nedostanete. Už nikdy.
Což je riziko, když zapomenete heslo... ;-)
Snad jsem tam nenechal něco důvěrného :-)

Chtěl jsem to přeložit, ale nebyl zájem.  Mi to neva. Program má totiž další výhodu - funguje také na Androidu, takže mám hesla také v telefonu.

2 komentáře:

  1. No a jak to synchronizuješ? Já to používám taky, ale chybí mi nějaká ta synchronizace.

    OdpovědětVymazat
  2. Dropbox - jako spoustu dalších věcí.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.