pátek 23. července 2010

Recoll: Program pro indexaci a následné vyhledávání na desktopu


Někteří si stále vystačí s locate - proč ne, taky ho používám. Ale někdy prostě nestačí. Zkusil jsem spoustu programů pro indexování obsahu. Potřebuji totiž vyhledávat a zobrazovat (a to myslím v rámci běžně používaných programů) různé soubory.


Například obrázky, které mají v názvu "mdv", nebo pdfka, které mají v názvu "analytics". Nebo svg soubory v adresáři openmagazin. Opět jsem zkusil Recoll a jsem rád, že se vyvíjí. Má několik možností použití:
  • Vlastní program pro vyhledávání, který má sice prkenné rozhraní, ale funguje to docela uspokojivě. Lze přepínat typy dokumentů ve výsledcích a snadno vyhledávat také v jejich obsahu. Krom toho je to hlavní nástroj pro snadnou indexaci (viz níže).

  • KIO slave pro KDE, tedy pseudoadresa recoll:/
 
  • z příkazovky, např.: recoll -t -q "liberix ext:odt"
Nejlepší je pro mě KIO slave, protože ho můžu použít v Krusaderu - získám tak virtuální seznam požadovaných souborů. Tohle řeší taky sémantický desktop KDE 4, jenže tam to furt ještě pořádně nefunguje. Recoll je rychlý jak blesk.


Indexování se musí spustit ručně (nebo dát do cronu), neběží žádný démon (a nebrzdí tak systém jako Strigi). Indexované typy jsou dostačující. Na Mandriva Linuxu mám trochu problém s instalaci dalších "helperů", jako je untex nebo xls2csv. Ale to nepotřebuju, nějak by to asi šlo vyřešit.

Vypadá to jako happy end, ale pořád mi to ještě nesedí. V záloze jsou ještě další programy. Nechce to někdo přeložit? Ten program za to stojí...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.