pátek 25. března 2011

Projektové řízení organizace pomocí aplikace Redmine

Redmine je perfektní webový nástroj, s jehož pomocí si - jako vedoucí projektu - udržíte pořádek v práci lidí s ohledem na její množství a čas. Srozumitelněji řečeno - pokud jste ten, kdo práci koordinuje, tak vám Redmine nejen ušetří spoustu nervů, ale také přinese mnoho výhod, které jste dosud třeba ani neznali.

Nejprve je vhodné založit projekt, v jehož rámci se pak zadávají úkoly (tikety). Každý pracovník má svůj účet a je zařazen do konkrétních projektů. Jakmile dostane úkol (přijde mu mailem nebo ho vidí na Mojí stránce), nastaví stav úkolu (např.) V řešení a snaží se ho splnit. Své případné dotazy píše k diskuzi u tiketu, kde mu může odpovídat zadavatel nebo ostatní členové týmu.
Každý tiket má prioritu, může mít termín ukončení a může patřit do určité kategorie prací. To je vhodné při strukturním sledování - kolik času se stráví na technických nebo organizačních pracech a kolik na "vydělávání peněz". :-)
Vedoucí projektu má stále přehled o celkovém plnění jednotlivých úkolů, ví, kolik času je kterým pracem věnováno, může snadno sledovat, jak probíhají jednotlivé úkoly.
Ale pozor - neznamená to, že všechno má v rukou jenom vedoucí projektu - naopak. Členové týmu si mohou tikety zadávat vzájemně a řešit v nich konkrétní problémy, které jsou po splnění archivovány. Vzniká tak velmi praktické know how.
Redmine používáme v Liberixu, veřejná část je pouze zlomkem z celkových projektů. Velmi nám (hlavně mně :-)) usnadňuje koordinaci projektů, delegování práce a její ověřování. Skvělý program - samozřejmě má mnoho konkurentů.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.