úterý 1. listopadu 2011

Střih videa MTS/MPEG nahraného z digitální televize (DVB)

Docela dost si nahrávám z televize, dnes už kompletně digitální. Filmy, dokumenty, v noci muziku (člověk se diví, co všechno ČT dává kolem jedné v noci). Problém je ale s výsledným souborem - je moc velký, nahrávka obsahuje program před i po a také reklamy. Jak se jich zbavit?

Jak ořezat nahrávku z televize

Myslel jsem si, že stačí vzít nástroj na střih videa jako třeba Avidemux, ořezat konce, s trochu práce taky najít reklamy a uložit. Jenže to jsem se zmýlil, nebo to neumím. Avidemux totiž nahrávku desynchronizuje, tedy po uložení nesedí zvuk a obraz. Řešením je najít ty mikrosekundy (pokaždé jinak) a před uložením posun vynutit, nebo si ho nějak vyřešit při přehrávání. Je to příšerný opruz a jeden film mi stačil, abych hledal něco normálního.
K vlastnímu překvapení to nejsem schopen vyřešit se žádným editorem rychle, univerzálně a spolehlivě. Vůbec mi to nešlo.

tutor-09-sm-250x250.gif


Samozřejmě je k tomu vhodný program

A pak jsem si řekl, že ten problém musel už někdo řešit. Jak to dělají ostatní?
Jednoduše. Součástí balíku DVB aplikací je velmi nenápadný editor videa DVBCUT. Je tak nenápadný, že jsem ho našel víceméně náhodou. Ihned jsem věděl, že to je to, co hledám.
Editor totiž nepracuje s celým videem, ale jen s několika snímky kolem značek, které vložíte.

Synchronizace se tedy nerozpadne, celé je to rychlé a přesné. Pomocí značek Start a Stop se označí platné oblasti, které se pak uloží do souboru. Vše mimo značky se zahodí, tedy balast před a za +  reklamy. Najít je dá trochu soustředění a k přesnému zacílení slouží první posuvník (filmem) a druhý posuvník (jemné umístění v rámci sousedních snímků).

Dokonce je zde funkce pro sesazení snímků, tzn, aby výsledné video sedělo zcela přesně. Luxus.
Nemám potřebu filmy mačkat do 700megových souborů, jsem rád za trochu kvality - takže mám takto více než 100 GB nahraných filmů, přičemž jeden má 2-5 GB. Na některé  se podívám (bez rušivých reklam), z některých si uložím jen zvuk (jazzové a jiné koncerty vysílané v noci).
DVBCUT - editor MPEG proudů

1 komentář:

  1. Úplně stejně fungují hardwarové "krabičky". Je to snadné a rychlé.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.