pátek 16. prosince 2011

Vacuum: Univerzální komunikační klient pro XMPP (Jabber)

Ruští programátoři jsou dobří - mnoho softwaru pochází od nich a mnoho softwaru odtud pocházet bude (třeba někdejší Mandriva Linux, muhaha, pokus o vtip). Při svých toulkách po softwarových archivech jsem našel další komunikační program pro Jabber. Jmenuje se Vacuum - což mi přijde trefné, vtipné a zapamatovatelné - má skutečně mnoho funkcí. Kromě toho mi ale hned sedl do ruky. Pokusím se nastínit proč.


Ačkoliv používám XUbuntu, systém bez KDE4 a bez rozhraní Qt, zrovna kvůli Vacuu jsem Qt nechal nainstalovat. Program totiž splňuje to, co jsem potřeboval: je modulární a má tedy množství funkcí, které lze různě kombinovat, podporuje rozšířené možnosti protokolu (profil, prohlížení služeb serveru, MUC, konference, jednotlivé zprávy, historie), je tak akorát komunikativní (tedy neprudí s každou technickou hláškou a když něco nejde, tak to poznáte hned), má očekávatelné chování rosteru, systray ikony a oznamování událostí, má příjemné okno pro psaní zpráv (s historií a přehledným barevným schématem), je rychlý a stabilní, nemá obtěžující závislosti na jiném softwaru a prostě mi hned sedl.

Používal jsem velmi dlouho Psi a kombinoval jsem ho někdy s Pidginem. Ten mi přišel pomalý a příliš zadrátovaný do GNOME, které nepoužívám. Psi mi vyhovoval, ale jeho vývoj stagnuje, jak se dívám, první zpráva po dvou letech se na jeho webu objevila na konci listopadu. Vacuum je lepší Psi.
Dostupné zásuvné moduly
Drobné nevýhody. Absence češtiny v prostředí mi nevadí, možná existuje, nehledal jsem. Vadí mi, že jsem nepřišel na to, jak vytvořit konferenční chat - soukromou místnost. Podporují to servery Googlu, ale vytvoření funguje jen z prostředí GMailu; k chatu se lze z Vacua připojit (díky záložkám), ale chybí mi tam to tlačítko pro vytvoření. Jinak ok, Vacuum doporučuji.
Nastavení různých upozornění na události

Žádné komentáře:

Okomentovat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.