úterý 22. února 2011

Sledujte digitální televizi v programu Me TV (vhodný pro Xfce nebo GNOME)

Pro sledování digitální televize jsem používal Kaffeine, pak také mplayer (resp. SMplayer), ale v poslední době mě oslovil program Me TV. Pokusím se ukázat, co se mi na něm líbí.
V první řadě se snadno ovládá. Všechno je srozumitelné - kanály zobrazené pod obrazem jako zvuky ve zvukovém nebo videoeditoru, ve stopě jsou ovšem zobrazeny názvy a čas vysílaných programů na několik hodin dopředu (celkově program načítá několik dní dopředu). To je samozřejmě elektronický průvodce programem neboli EPG. Líbí se mi, jak bezbolestně je do programu integrovaný.


Poznámka. Pokud zobrazené nejsou nebo vidíte rozsypaný čaj, pak v nastavení programu vyberte jako kódovou stránku iso6937, nikoliv UTF8 (trklo mě to díky wiki.ubuntu.cz).

Po klepnutí na tlačítko s vysíláním se zobrazí podrobný popis a tlačítko, kterým naplánujete nahrávání. Skvělá věc. Všechny plánované nahrávky pak najdete v nabídce Zobrazit.

Další věc, která se mi líbí, je stabilita programu i jeho konceptu. Můžete nahrávat více programů naráz. Ačkoliv jde o velké množství dat, program to v klidu zvládá bez výrazného zatížení systému. Uložené video si můžete klidně přehrávat od začátku.

Okno programu můžete zavřít, aplikace bude přítomna v systémové oblasti a v tomto stavu taky začne nahrávat, o čemž nenápadně informuje (červené čudlítko na ikoně). Pokud na ikonu klepnete, můžete se dívat na jakýkoliv program - a jiné mezitím nahrávat. Skvělé.

A třetí skvělá vlastnost - vyhledávání v programu. Našel jsem si hudební pořady, které ČT vysílá, když spím. Jedním kliknutím (pravé tlačítko ve výsledcích vyhledávání) a pak už jen nevypínat počítač a neodpojovat tuner - vše se nahraje.

Program rozhodně doporučuji, jen bych v GUI uvítal volbu, která vypne to protivné hlášení, že nelze komunikovat se šetřičem obrazovky v GNOME. Do příkazové řádky se mi kvůli tomu nechce (--no-screensaver-inhibit)...

4 komentáře:

  1. Mě se bohužel šíleně seká přehrávání :( A takový Kaffeine či SMPlayer přehrávají TV bez problému (a Kaffeine i nahrává)...zrovna hledám náhradu za kaffeine, která umí nahrávat, mnoho jsem sázel právě na Me TV

    OdpovědětVymazat
  2. Měl jsem opačný problém - sekala (nebo vlastně asi ještě seká) se v mplayeru. Máš správně vybraný výstup? Mám xv a nepozoruju problémy...

    OdpovědětVymazat
  3. děkuji, bylo to tím, nějak jsem tu volbu přehlédl ;)

    přehodil jsem ovládač na xv a ok...

    OdpovědětVymazat
  4. Vyhledá mi kanály, ale při spuštění mi dole píše "Nepodařilo se najít PID" a nenačte EPG a nezobrazí nic. Nevíte, kde je chyba?
    Ubuntu 12.04

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.