pátek 11. února 2011

Výborné vyhledávání e-mailů v Thunderbirdu

Asi už to není novinka, ale vyhledávání zpráv v Thunderbirdu mě mile překvapilo. Je to sice zcela něco nového a musím se to naučit používat, ale líbí se mi to. Dosud jsem znal a používal (a v KMailu stále používám) rychlé filtrování - napsáním klíčového slova do vstupní řádky. Ale TB najednou přinesl něco nového.

Vstupní řádka tam sice pořád je, ale nefiltruje se běžný seznam zpráv, nýbrž se otevře nová karta s výsledky vyhledávání. A ty výsledky nejsou "hotové" - lze s nimi dále pracovat! Na obrázku vidíte maily/lidi, v jejichž konverzaci bylo hledané slovo nalezeno. Lze zobrazit rozložení v čase nebo podle relevance. Jednotlivá kritéria lze ještě zpřesňovat pomocí parametrů vlevo. Po kliknutí na mail se otevře další karta s vybranou zprávou.
Je to sice jiný způsob, ale moc se mi líbí. Po dlouhé době, kdy jsme znali jen uložené výsledky vyhledávání, resp. virtuální složky, je to konečně něco nového. KMaile?

6 komentářů:

  1. V jaké to je verzi?
    V 3.1.7 to nevidím - špatně to hledání hledám, nebo to v tam není?

    OdpovědětVymazat
  2. Je:

    Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101208 Thunderbird/3.1.7

    Ctrl-k, zadat hledané slovo, Enter.

    OdpovědětVymazat
  3. To jsem blázen:

    Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.2.13) Gecko/20101209 Thunderbird/3.1.7

    Ctrl+k a nestane se nic. Není to nějaký plugin? Nebo experimentální funkce, explicitně aktivovaná?

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem se na to podíval pořádně a zjistil jsem, že to není rychlé hledání (Ctrl-f), nýbrž globální hledání. Jen si nevybavuju, kdy a jak jsem to aktivoval. Takže se omlouvám za nepřesnost.

    Je to prvek na Liště pošty. Tím, že je rychlé hledání skryté, jsem si to spletl - vypadá to stejně. Obojí lze ale používat zároveň.

    OdpovědětVymazat
  5. Super, už jsem to našel, díky za pomoc. Předvolby - Rozšířené - Obecné - Rozšířená konfigurace, povolit globální hledání a indexaci.

    OdpovědětVymazat
  6. Aha - tak to jsem nějak "ztratil v překladu", omlouvám se za matení, opravdu jsem myslel, že je to nová předvolená funkce. Ale i tak funguje výborně.

    OdpovědětVymazat

Poznámka: Komentáře mohou přidávat pouze členové tohoto blogu.